Pedagoģija
Simpātisku cilvēku uzvedības iezīmes
Svētdiena, 02 augusts 2015 20:48

Pārāk daudzi cilvēki maldīgi domā, ka ir simpātiskums nāk no dabas. Patiesībā to var kontrolēt, un tas ir jautājums par emocionālo inteliģenci (EQ).

Pētījumā UCLA, novērtēja vairāk nekā 500 īpašības vārdus, pamatojoties uz kuriem veidojas apzīmējums simpātisks (pievilcīgs, patīkams). Biežākajiem īpašības vārdiem nebija nekāda sakara ar iedzimtām īpašībām. Tā vietā, top īpašības vārdi bija sirsnība, caurspīdīgums un spēja izprast (citas personas).
Atklājās galvenie uzvedības modeļi, kā emocionāli inteliģenti cilvēki iesaistās saskarsmē, un kas padara tos tik simpātiskus. Šeit ir 13 no labākajiem:

 
Mācību seminārs Kuldīgas novada sporta skolotājiem un treneriem
Svētdiena, 15 februāris 2015 12:38

Lai paaugstinātu savu profesionālo kompetenci Kuldīgas novada izglītības iestāžu sporta skolotāji un treneri skolēnu brīvlaikā izglītojas. Kopš 2011.g.tas ir kļuvis par tradīciju. Seminārus gatavo un vada gan paši sporta skolotāji, gan tiek aicināti vieslektori. Šogad 17.martā Kuldīgas vieglatlētikas manēžā notika kārtējais mācību seminārs, kurā lektore bija Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas profesore Aija Kļaviņa.

Šoreiz seminārs bija īpašs ar to, ka tā laikā notika grāmatas (metodiskā materiālā) “Sporta skolotāju profesionālo un pedagoģisko kompetenču pilnveide inovatīvo pieeju pielietošanā skolēnu fizisko spēju attīstīšanai” prezentācija. Grāmatā apkopoti vairāku notikušo mācību semināru materiāli, kas kalpos kā praktisks ceļvedis, lai pilnveidotu mācību procesu priekšmetā sports. Rokasgrāmatas pamatā ir Kuldīgas novada sporta skolotāju: Ineses Astaševskas, Aijas Lancmanes, Lienes Kaminskas, Arvja Sprudes, Daces Šteinbergas un Nadijas Strazdiņas izstrādātie metodiskie materiāli, grāmatas vāka datorgafisko noformējumu veidojusi Inese Slūka. Rokasgrāmatā piedāvātie materiāli ir papildināti ar shematiskiem zīmējumiem, kurus veidoja Elviss Strazdiņš, Jānis Eidiņš un grāmatas autori, lai lietotājiem būtu ērtāk to izmantot. Katra Kuldīgas novada izglītības iestāde saņēma savā īpašumā vienu grāmatas eksemplāru.

Kuldīgas novadā sporta skolotāju metodiskā apvienība darbojas ciešā sadarbībā ar Kuldīgas novada pašvaldības Izglītības nodaļu, Kuldīgas novada sporta skolu un citu mācību priekšmetu skolotāju metodiskajām apvienībām Kuldīgas novadā.

Nadija Strazdiņa

Kuldīgas novada sporta skolotāju metodiskās apvienības vadītāja

 
Koučings skolā jeb no skolotājs eksperts uz skolotājs atbalstītājs
Sestdiena, 29 marts 2014 13:35

Viens no koučinga pamatlicējiem Džons Vitmors teicis, ka koučinga uzdevums ir veicināt apzināšanos un atbildību. Ar to arī daudz kas ir izteikts, taču, lai šo principu un tā darbības jēgu izprastu, tas mazliet jāpaskaidro.

Apzināšanās ir saistāma ar esošās situācijas apskatu un sapratni, kas tajā notiek, kādas tajā ir iespējas. Ja vēlamies kaut kur nokļūt, ir visai loģiski, ja sākam ar sapratni, kur patlaban atrodamies. Tas šķiet tik loģiski, ka pat varētu likties bērnišķīgi. Tas arī ir viens no lielākajiem slazdiem, kas slēpjas cilvēka prātā. Pašsaprotamas un automātiskas lietas – stereotipi, pieņēmumi un ieradumi, kas mūs ved no vēlamā ceļa. Pats kuriozākais ir tas, ka pārsvarā mēs šīs lietas neredzam, līdz sākam tiešām patiesu un atvērtu sevis, situācijas un savu mērķu, darbību izpēti, kas tuvina apzināšanās procesam. Kad tas ir veikts, uzņemties atbildību par savu turpmāko rīcību ir vieglāk, jo ir skaidra sapratne par to, ko vēlamies un kas jādara, lai sasniegtu cerēto (un vēl vairāk!). Ar šo motivācijas jautājums risinās dabiski.

 
Trešā sporta stunda ir pirmais solis
Ceturtdiena, 27 marts 2014 14:15

Lai aktualizētu bērnu un jauniešu mazkustības problēmu, tās radītās sekas un meklētu kopīgu risinājumu ar ministrijām un sabiedriskām organizācijām, Latvijas Ārstu biedrība (LĀB) 25. martā rīkoja diskusiju „Kustība un fiziskās aktivitātes Latvijas bērnu veselības sistēmā”. LĀB atgādina, ka 20% Latvijas jaunāko klašu audzēkņu ir liekais svars vai pat aptaukošanās. Latvijas skolēns interneta spēlēs vai sociālajos tīklos darbdienā pavada vidēji 3 – 4, bet brīvdienās – vairāk nekā 5 stundas. Tāpēc ierosinājums ieviest trešo sporta stundu nedēļā ir tikai viens no pasākumiem, kas jāveic, lai mainītu sabiedrības attieksmi pret fiziskām aktivitātēm.

Attachments:
Download this file (Diskusijas daliibnieki.pdf)Diskusijas daliibnieki.pdf[ ]656 Kb
 
Sporta skolotājs/ārstnieciskās vingrošanas skolotājs
Trešdiena, 26 marts 2014 21:41

Fiziskā aktivitāte nepieciešama visiem skolēniem neatkarīgi no viņu vecuma, fiziskās sagatavotības un veselības stāvokļa. Bērniem ar veselības traucējumiem fizisko aktivitāšu mērķis ir uzlabot veselības stāvokli, kas saistīts ar slimību, optimizēt organisma funkcijas, uzlabot pašsajūtu.

 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 Nākamā > Beigas >>

2 lapa no 7