Kā strādāt mazāk, bet paveikt vairāk
Svētdiena, 02 augusts 2015 21:08

39 gadus vecais Spencer Rascoff iekļaujas panākumus guvušo cilvēku definīcijā. Kā tēvs ar trim maziem bērniem, Spencer ir aizņemts puisis gan mājās, gan darbā.

Ko Spencer atsakās darīt nedēļas nogalē? Strādāt - vismaz tradicionālajā izpratnē.

Rascoff saka: "Es nekad neeju uz biroju nedēļas nogalēs, nepārbaudu e-pastu naktī. Mana nedēļas nogale ir svarīgs laiks, lai atslēgtos no ikdienas un iegūtu iespēju dziļāk domāt par savu kompāniju un manu nozari.’’

Jauns pētījums Stenfordas universitātē liecina, ka Rascoff dara pareizi.

Pētījumā konstatēts, ka darba ražīgums stundā samazinās strauji, kad darba nedēļa pārsniedz 50 stundas. Pēc 55 stundām produktivitātes nokrītas tik daudz, ka nav nekādas jēgas strādāt. Būtu pareizi, ja 70 stundas nedēļā strādājošie saņemtu tādu pašu summu kā cilvēki, kas strādā 55 stundas.

Veiksmīgi cilvēki zina, ka ir svarīgi pārslēgties nedēļas nogalē uz atpūtu un atjaunojošām aktivitātēm. Tādi kā Spencer izmanto savu nedēļas nogales, lai sekojošā nedēļa būtu ražīgāka.
To ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt, tāpēc šeit neliela palīdzība. Šajā sarakstā piedāvātas 10 lietas, ko veiksmīgi cilvēki dara nedēļas nogalē, lai rastu līdzsvaru un stātos darbā 110 % gatavībā pirmdien no rīta.

1. Atslēgties.

Svarīgākā stratēģija nedēļas nogalē šajā sarakstā, jo, ja jūs nevarat atrast veidu, kā elektroniski izslēgt sevi no darba piektdienas vakarā līdz pirmdienas rītam, tad nekad īsti neesat atstājis darbu.

Ja uz visu nedēļas nogali e-pastu un zvanu apstrādes darbu atmest nav reāli, mēģiniet izdalīt un norādīt konkrētus laikus sestdien un svētdien ziņu pārbaudei un atbildēm. Piemēram, pārbaudīt savus ziņojumus sestdienas pēcpusdienā, kamēr jūsu bērni griež matus vai stundu svētdienas vakaros pēc vakariņām. Plānošana īsā laika blokā mazina stresu, neupurējot pieejamību.

2. Plānot.

Darbus ir smieklīgi pārņemt brīvdienās. Kad tas notiek, jūs zaudējat iespēju atpūsties un pārdomāt. Saplānojiet 7 dienu darbu 5 dienās! Ko nevarat ietilpināt, to pārceliet uz sekojošām darba dienām.

3. Pārdomāt.

Iknedēļas atskats ir spēcīgs instruments, lai veiktu uzlabojumus. Nedēļas nogalē pārdomājamas lielākas lietas, kas skar nozari, jūsu organizāciju un darbu. Bez traucējošās darba ikdienas aizņemtības jums lietas var atklāties pavisam jaunā gaismā. Izmantojiet šo ieskatu, mainot savu pieeju tuvākajā nedēļā, uzlabojot sava darba efektivitāti.
4. Kustēties.

Nav laika nedēļas laikā? Jums ir 48 stundas katras nedēļas nogalē. Iegūstiet dabiskus nomierinošus neiromediatorus, kas samazina stresu. Kustības ir arī lielisks veids, kā rasties jaunām idejām. Novatori un citi veiksmīgi cilvēki to zina. Es zinu, ka daudz manas labākās idejas nāk pie manis, kamēr es sērfoju. Kamēr jūs esat okeānā, rosinošas aktivitātes un skaistas ainavas kombinācija rada perfektu vidi jaunradei. Vai jūs skrienat, nodarbojaties ar riteņbraukšanu vai dārzkopību, kustības rada endorfīnu, kas veicina analīzes spēju. Galvenais ir atrast fiziskās aktivitātes, kas kļūtu par svarīgu daļu no jūsu ikdienas nedēļas nogalē.

5. Ļauties hobijam (aizraušanās).

Jūs varētu būt pārsteigts, kas notiek, ja kaut ko darāt aizrautīgi nedēļas nogalēs. Jūsu aizraušanās ir lielisks veids, kā izvairīties no stresa un atvērt savu prātu uz jaunu domāšanas veidu. Piemēram, mūzikas atskaņošana, lasīšana, rakstīšana, gleznošana vai pat lomu spēle ar saviem bērniem var palīdzēt stimulēt izdomu, kas milzīgās dividendēs varētu realizēties tuvākajā laikā.

6. Pavadīt kvalitatīvu laiku kopā ar ģimeni.

Pavadīt kvalitatīvu laiku kopā ar savu ģimeni nedēļas nogalē ir būtiski, ja vēlaties uzlādēties un atpūsties. Ģimenes laiks nedēļas nogalē ir tik svarīgs Spencer Rascoff, ka viņš lido mājās uz nedēļas nogali, neatkarīgi no tā, cik tālu viņš ir, pat tad, ja viņam ir jāatrodas vienā un tajā pašā pilsētā nākamajā nedēļā. Darba dienas ir tik drudžainas, ka visu nedēļu var lidot arī uz īsu kvalitatīvu ģimenes laiku. Vediet bērnu parkā, ejiet ar jūsu laulāto uz savu iecienītāko restorānu vai apmeklējiet savus vecākus. Visiem būs prieks.
7. Plānot mikropiedzīvojumus.

Iegādājieties biļetes uz koncertu vai spēli. Rezervējiet numuriņu jaunā viesnīcā, kas nesen atvērta. Nevis darbiniet tredmilu, bet ieplānojiet pārgājienu. Izmēģiniet kaut ko kas nav darīts iepriekš vai ilgu laiku. Pētījumi liecina, ka kaut kā laba plānošanai ir ievērojama loma, lai padarītu gaidīšanu patīkamu. Gaidas ievērojami uzlabos jūsu garastāvokli visu nedēļu.
8. Mosties ierastā laikā.

Tas ir vilinoši gulēt ilgāk nedēļas nogalē, lai atgūtu miegu. Lai gan pagaidām jūtaties labi, nekonsekvents modinātāja laiks traucē diennakts ritmu. Miegs iziet virkni attīstības stadiju, lai jūs varētu pamosties atpūties un atsvaidzināts. Viena no šīm fāzēm ietver gatavību nomodam un trauksmei, kas ir iemesls, kāpēc cilvēki bieži pamostas tieši pirms viņu modinātāja zvana (smadzenes ir apmācītas un gatavībā). Modinātāja laika pārvirzīšana nedēļas nogalē rada apreibuma un noguruma sajūtu. Tas ne tikai traucē jūsu brīvdienas, tas arī padara jūs mazāk produktīvus pirmdienā, jo jūsu smadzenes nav gatavas mosties ierastajā laikā. Ja jums nepieciešams panākt vairāk miega, vienkārši jāiet gulēt agrāk.

9. Izbrīvēt sev rīta laiku.

Tas var būt grūti iegūt laiku sev pašam nedēļas nogalēs, it īpaši, ja jums ir ģimene. Lielisks veids, kā pilnveidot diennakts ritmu, ir mosties tajā pašā laikā kā darbdienās. Tavs prāts sasniedz maksimālo sniegumu divas līdz četras stundas pēc tam, kad mosties, tāpēc celies agri, lai darīt kaut ko fizisku, un tad sēdi un nodarbojies ar kaut ko garīgu, kamēr prāts ir tīrs.

10. Sagatavoties nākamajai nedēļai.

Nedēļas nogale ir lielisks laiks, lai pavadītu dažus mirkļus, plānojot nākamo nedēļu. Mazāk kā 30 minūtes plānošanas var dot ievērojamus produktivitāti un samazināt stresu. Nedēļa vieglāk vadāma, ja ir sagatavots plāns, jo turpmāk ir jākoncentrējas tikai uz izpildi.

Pēc Travis Bradberry (tulkots no LinkedIn 2015.)